KIT-BULL624 TURBO
2018. júliusában érkezett az első szállítmány a Beninca gyors tolókapu mozgatójából. Már első ránézésre is nagyon tetszettek a benne rejlő legmodernebb műszaki megoldások. Az elmúlt évben pedig igazi slágertermék lett belőle. Szeretnénk megosztani veletek a siker titkát.
Mit tud, ami a többiek nem?
Hasonlítsuk össze a legnépszerűbb tolókapu motorunkkal. Sokan emlékeztek még a KS4-es motorunkra, melyből rengeteg üzemel kis hazánkban a mai napig hibátlanul. 2011-ben egy típusváltással jelent meg a Beninca kínálatában a BULL széria, melynek 500kg-os kapukhoz tervezett alapmodelljéből tavaly decemberben léptük át a bűvös 10.000-es eladott darabszámot. Hozzá fogjuk hasonlítani a viszonylag új 624-TURBO modellt. Mindkét motor egy célt szolgál, hogy a rábízott tolókaput magabiztosan eltolja, mégsem tudjuk őket egy súlycsoportban indítani.
A BULL-5 egy 230V-os aszinkron motoros hajtás, melynek nagy előnye az egyszerűség és a megbízhatóság. Gyakorlatilag a csapágy normál kopásán kívül nagyon ritka az egyéb meghibásodás. A kapu mozgatása egy csigaáttételen keresztül történik, így a kapu sebessége közel 10m/perc, hasonlóan más gyártók 230V-os motorjához. A BULL624-TURBO-ban egy erős, bronzkefés egyenáramú motor dolgozik, melynek méretezéséből adódóan akár 25m/perc sebességre is képes és maximum 600kg-os kapuk mozgathatóak vele. Bár a brushless (kefe nélküli) és a kefével rendelkezô DC motorok indítási nyomatéka hasonló, a kefés DC motorok vezérlése gazdaságosabban előállítható, mivel nincs szükség költséges inverterre, a motorhoz pedig neodímium mágnesekre. A 230V-os motorokhoz képest fordulatszám szabályozása precízebb és lágyabb, mely finomabb indítást és lassítást tesz lehetővé.
Mit tud, ami a többiek nem?
Hasonlítsuk össze a legnépszerűbb tolókapu motorunkkal. Sokan emlékeztek még a KS4-es motorunkra, melyből rengeteg üzemel kis hazánkban a mai napig hibátlanul. 2011-ben egy típusváltással jelent meg a Beninca kínálatában a BULL széria, melynek 500kg-os kapukhoz tervezett alapmodelljéből tavaly decemberben léptük át a bűvös 10.000-es eladott darabszámot. Hozzá fogjuk hasonlítani a viszonylag új 624-TURBO modellt. Mindkét motor egy célt szolgál, hogy a rábízott tolókaput magabiztosan eltolja, mégsem tudjuk őket egy súlycsoportban indítani.
A BULL-5 egy 230V-os aszinkron motoros hajtás, melynek nagy előnye az egyszerűség és a megbízhatóság. Gyakorlatilag a csapágy normál kopásán kívül nagyon ritka az egyéb meghibásodás. A kapu mozgatása egy csigaáttételen keresztül történik, így a kapu sebessége közel 10m/perc, hasonlóan más gyártók 230V-os motorjához. A BULL624-TURBO-ban egy erős, bronzkefés egyenáramú motor dolgozik, melynek méretezéséből adódóan akár 25m/perc sebességre is képes és maximum 600kg-os kapuk mozgathatóak vele. Bár a brushless (kefe nélküli) és a kefével rendelkezô DC motorok indítási nyomatéka hasonló, a kefés DC motorok vezérlése gazdaságosabban előállítható, mivel nincs szükség költséges inverterre, a motorhoz pedig neodímium mágnesekre. A 230V-os motorokhoz képest fordulatszám szabályozása precízebb és lágyabb, mely finomabb indítást és lassítást tesz lehetővé.
Versenyzőnk gyorsaságán kívüli remek tulajdonsága még, hogy vezérlőjében a relék helyett kifinomult MOSFET kapcsolással old-ja meg az irányváltást és a kapu lágy mozgatását, kizárva ezzel a mechanikus relék meghibásodását. A tápellátást pedig egy magas hatásfokú kapcsolóüzemű tápegység biztosítja. Nagyon fontos különbség még a motor terhelhetősége! A 230V-os motorok a melegedésük miatt csak 30-40% „munkahányad”-ot tudnak, míg a 24Vdc motorok 80-90%-ot. Így intenzív használatra is alkalmasak. A BULL624 -TURBO beépített akkumulátortöltővel is rendelkezik, így a szünetmentes használathoz mindössze 2db 12V/2Ah-s akkumulátorra van szükségünk, melyeket elhelyezhetünk a motor burkolata alatt és így áramszünet esetén 10-15 munkaciklust biztosít a használójának. Egymással szemben mozgó, dupla tolókapuk esetén pedig 2db SIS modullal könnyedén megoldhatjuk a kapuk szinkronizált működését Master-Slave üzemmódban.