Márkaélmény

Márkaélmény a mi szakmánkban?

Egy prémium autónál, vagy XBOX-nál, egy házimozi rendszernél könnyen beszélhetünk élményről. Az autó lehet csendes, kényelmes. Szólhat szépen a kipufogó rendszer, vagy egy prémium 17 hangszórós hifi mélynyomóval. Élményt ad. A házimozinál is, ha elégedettek vagyunk, hátradőlve, mosolyogva adjuk át magunkat az élménynek és bátran fogjuk ajánlani barátainknak a Cambridge Audio, a Bose, vagy a Primare egy-egy kiváló termékét. Ugyanakkor egy kapuautomatikánál a végfelhasználó néhány nap alatt megszokja a kényelmet és utána az alapvető elvárása mindössze annyi, hogy télen-nyáron, hóban-fagyban működjön. Nem fog élményt okozni, mint egy szórakoztatóipari termék. A távirányítóban lemerül az elem, a kapunál el kell lapátolni a havat, mert nem nyílik (nyilván biztonsági okokból a gondosan beállított nyomatékhatárolás miatt). Talán a távirányító az, ami örömöt okoz. Legyen szép, ne nyomódjon meg magától a gombja és működjön jóóó messziről. Igen, talán ezt nevezhetjük élménynek. A motort és benne az igényes, LCD kijelzős vezérlőelektronikát viszont nem látja és talán nem is értékeli a tulajdonosa. Esetleg akkor megy oda megnézni, amikor a szomszéd megkérdezi, hogy „milyen motort vegyek a kapumra?”

hangfalak
A rendszer telepítőjének van márkaélménye?


Igen, van! Neki már több szempont is fontos. A kiválasztott termék legyen megbízható, legyen raktárról elérhető, legyen korrekt ára és ne legyen ott fillérekért minden webáruházban. Legyen hozzá professzionális háttértámogatás, érthető telepítési útmutató, több év garancia. Könnyű legyen telepíteni és beállítani.
A telepítés után

A felszerelt rendszernek hosszú távon működnie kell. Gondoljunk csak egy 60 kilométerre telepített kapumozgató garanciaidőn belüli meghibásodására.

Ki kell menni a helyszínre, ott le kell szerelni a hibás eszközt.
Vissza kell juttatni a szakszervizbe.
A megrendelő megoldást fog kérni a kapuja zárására a javítás idejére.
A megjavított termékért el kell menni, vissza kell vinni és újra fel kell szerelni.

Ez mind bosszúság, pénz és idő, idő, idő... A legtöbb esetben egy ilyen, a helyszínen nem javítható meghibásodás el is vitte a munkán lévő hasznot, vagy még többet is. Ezért nem olcsó az olcsó termék.


Mátrai László

markaelmeny_gaming_nagy